روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، دریچه ای است که از ورای آن فعالیت های دانشگاه به خوبی قابل مشاهده است و به عنوان واحدی بنیادی در نظام مدیریتی حدفاصل بین مخاطبان مختلف و مسئولان و مدیران دانشگاه بوده و در یک کلام پل ارتباطی دانشگاه و مراکز اطلاع یابی و اطلاع رسانی و مخاطبان است.
روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با هدف ارتباط با خارج از دانشگاه و همچنین انعکاس روند پیشرفت و توسعه آن در مجموعه ای تحت عنوان «مدیریت حوزه ریاست ، روابط عمومی و بین الملل» فعالیت می کند.
امور مربوط به اخبار و اطلاعات دانشگاه :
- جمع آوری اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت های دانشگاهی در زمینه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی ، اداری و مالی ، عمرانی و انتشار آن از طریق رسانه های ارتباط جمعی
- هماهنگی با صدا و سیما و مطبوعات در انجام نشست های خبری ، مصاحبه های مسئولین، اساتید و نخبگان در زمینه های مختلف
امور مربوط به سیستم اتوماسیون، وب سایت و کانال اطلاع رسانی :
- کنترل و نظارت بر اخبار و اطلاعات قابل درج در سایت
- اطلاع رسانی عمومی از طریق سایت دانشگاه ، اتوماسیون اداری و کانال اطلاع رسانی
- بررسی مطبوعات یا مسائل مطرح شده در خصوص دانشگاه در رسانه های جمعی
- تهیه نشریه یا ویژه نامه خبری دانشگاه
- دریافت نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و شکایات و پیگیری آن ها
امور سمعی و بصری:
- تهیه عکس و مستند سازی مربوط به جلسات و نشست های علمی، همایش ها و کارگاه های آموزشی و پژوهشی و دستاورهای علمی و پژوهشی دانشگاه
- همکاری و همفکری در طراحی تیزر یا موشن گرافیک برای تبلیغ همایش ها و نشست ها
- طراحی بنر، استند، پوستر و کاتالوک های معرفی دانشگاه
امور تبلیغاتی
- همکاری در برگزاری یا شرکت درنمایشگاه های مختلف در راستای معرفی فعالیت های علمی و دستاوردهای دانشگاه
- انجام امور تبلیغاتی در مناسبت های ملی ، مذهبی و فرهنگی
- همکاری در برگزاری کنفرانس ها و سمینار های ملی و بین المللی